Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

Ο πίνακας του Pelegrí Clavé



Πρόκειται  για έναν πίνακα του Pelegrí Clavé, με τίτλο: La tunica de Jose, που εκτίθεται στο Μουσείο Τεχνών της Τζερόνα στην Ισπανία..


Ο Καταλανός ζωγράφος Pelegrí Clavé γεννήθηκε στην Βαρκελώνη  στα 1811 όπου και πέθανε στα 1880.  Σπούδασε Καλές Τέχνες στη Βαρκελώνη και στη Ρώμη (1834).
Αυτά τα βέβαια μπορώ να τα πω, φορώντας το άσπρο μου καπέλο. Αν βάλω όμως το κόκκινο, μπορώ να εκφράσω άφοβα όλα τα συναισθήματα που μου προκαλεί η θέα του πονεμένου πατέρα, της σκληροκαρδίας των ζηλόφθονων αδελφών που εξοντώνουν τον αδελφό τους και ψεύδονται ανερυθρίαστα στον πατέρα τους. Από την άλλη, αν φορέσω το κίτρινο καπελάκι μου μπορώ  να εστιάσω στα φωτεινά χαρούμενα χρώματα που ίσως μας παραπέμπουν στην καλή κατάληξη της ιστορίας. Με το μαύρο μου καπέλο μένω στο κακό που προκαλούν τα αδέλφια, τον κίνδυνο να πεθάνει ο γέροντας πατέρας από τον καημό του, τις καταστροφικές συνέπειες της ζηλοφθονίας. Με το πράσινο καπέλο μου μπορώ να σκεφτώ πιο δημιουργικά και να χρησιμοποιήσω αυτόν τον πίνακα για να γράψω μια ιστορία εμπνευσμένη από το θέμα που παρουσιάζει ή ένα ποίημα. Επειδή όμως φορώ τελικά το μπλε καπέλο, βάζω τα πράγματα στη θέση τους και αναλύω πώς σκέπτεται το κάθε καπέλο. Ως μπλε όμως καπέλο θα έλεγα ότι είναι σωστό, να ερμηνεύσουμε τον πίνακα με βάση όλες τις «χρωματικές» θεωρήσεις των έξι καπέλων μου…. 

4 σχόλια:

  1. Μπράβο Θεοδοσία΄και για τον πίνακα και για την ανάλυση!!! Μπορείς να τα περάσεις και στα PBWORKS;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ως μέλος της μπλε ομάδας βεβαιώνω πόσο πολύ χαρήκαμε τη συνεργασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. μου άρεσε πολύ που συμμετείχα ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπράβο Θεοδοσία και επίσης μπράβο και στην ομάδα των μπλε καπελίνων, πολύ ωραία παρουσίαση του πίνακα του Πελεγκρι κλαβε.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή